Gotheye - Reisverslag uit Gothèye, Niger van Roel Clement - WaarBenJij.nu Gotheye - Reisverslag uit Gothèye, Niger van Roel Clement - WaarBenJij.nu

Gotheye

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Roel

03 Maart 2009 | Niger, Gothèye

Een nieuw hoofdstuk van het Afrika avontuur gaat vandaag van start. Vanaf vandaag zal ik +-10 dagen in een dorpje verblijven genaamd Gotheye. Vanuit hier zal ik de verschillende scholen bezoeken. Op de planning staat elke dag 1 school. Ik vind het spannend maar heb er wel zin in. Het leven in een dorp is weer een nieuwe ervaring. In het begin zal het moeilijk zijn maar ze hebben me verteld dat het na een aantal dagen wel went.
Ik zal de komende periode daar benutten om met leraren, studenten, en ouders te praten over de schooltuinen. Wat gaat goed, wat kan beter, hoe gaat de samenwerking, wat is het niveau van het onderwijs, zijn er beperkingen etc.

Met mij gaat alles nog steeds prima. Ongelooflijk he? Elke dag wordt het warmer en warmer. In de dorpen is een tekort aan water. Uit sommige dorpen vertrekken de " sterke" mannen opzoek naar eten en water, de vrouwen, kinderen en ouderen blijven achter om te overleven met de beperkte middelen die er nog zijn.


's avonds realiseer je je eigenlijk pas wat je allemaal hebt gezien op een dag. Je loopt met een soort van oogkappen op door de verschillende dorpen en je bent gefocust op je doel. Je moet ook wel want je kan niet al het leed van een ander meenemen. En ik kan ze ook niet helpen. Helaas.

Ik ga proberen nog wat foto's te uploaden, heb niet echt veel foto's gemaakt de laatste dagen. Wanneer ik terug ben heb ik vast nieuwe foto's en mooie verhalen.

Een warme groet,

Roel

  • 03 Maart 2009 - 12:06

    Connie:

    Roel, succes en sterkte toegewenst.

    Groetjes uit Kamperland

  • 03 Maart 2009 - 12:18

    Lenneke:

    Weer mooie foto´s hoor!! Je gaat wel een leerzame tijd in waarin je veel indrukken op zal doen. Veel succes en plezier de komende dagen, hou je haaks!!

    Liefs,
    Lenneke

  • 03 Maart 2009 - 15:33

    Trudi:

    Hoi Roel,

    Wat indrukwekkend allemaal, voor ons niet voor te stellen! Succes en zet 'm op!
    Groetjes Ger, Trudi en Judith

  • 04 Maart 2009 - 16:46

    Suzanne During:

    Hey Roel,
    Ik vind het echt leuk voor je. ik hoop dat je je vermaakt.
    het is zeker wel heftig om de confrontatie te zien. dat wij zo rijk land zijn en hun zo arm. En dat wij soms moeilijk doen om dingen waar bij hun denken van wat het is bijv. Beltegoed.

    ik hoop wel dat er wat meer foto's op komen hoor :) dan kan ik ook een beetje kijken xD..

    wel suc6 daar nog

    xx suus

  • 09 Maart 2009 - 07:07

    Jolanda:

    Hoi Roel, leuk om weer mee te reizen met je. Indrukwekkend, zeker voor jou, al die dingen. Kan me zo voorstellen dat alles savonds nog een keer voorbij komt, het is wel even anders dan hier. Succes met je opdracht! Groetjes van Jolanda en de mannen.

  • 09 Maart 2009 - 18:55

    Giel:

    Hee Roel,

    Het ziet er allemaal nogal indrukwekkend uit. Heel anders dan het westerse Nieuw Zealand.

    Groeten Giel

  • 10 Maart 2009 - 18:16

    Monique :

    Heee Roel,

    Wat indrukwekkend allemaal zeg!
    Erg leuk dat we zo een beetje met je mee kunnen kijken (hele mooie fotoos trouwens) en lezen.
    Lijkt me een hele ervaring zo...Bijzonder...
    Heel veel sterkte in het dorpje en succes met het bezoeken van de scholen; ik hoop dat je de mensen daar kunt overtuigen en helpen met je kennis.
    Maar daar heb ik alle vertrouwen in.
    Nogmaal: Zet hem op he!!!

    Groetjes Monique (en Hans en de kids)


  • 14 Maart 2009 - 20:57

    Sim Viv:

    he roel erg leuk om het zo een beetje mee te beleven erg indruk wekkend nog veel plezier daar groetjes sim viv demy en (aankomt klein kruimel !)

  • 15 Maart 2009 - 20:35

    Jannie:

    Hoi Roel
    Gisteren Bert gesproken, die had jou gesproken, leuk te horen. hou je haaks!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Niger, Gothèye

Mijn eerste reis

Internship Niger.

Recente Reisverslagen:

21 April 2009

Regen

30 Maart 2009

Foto's

28 Maart 2009

26 maart

20 Maart 2009

Verjaardag

15 Maart 2009

Eindelijk weer internet.
Roel

Internship Niger.

Actief sinds 20 Jan. 2009
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 25604

Voorgaande reizen:

15 Februari 2009 - 28 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: