Noe ist we warm - Reisverslag uit Niamey, Niger van Roel Clement - WaarBenJij.nu Noe ist we warm - Reisverslag uit Niamey, Niger van Roel Clement - WaarBenJij.nu

Noe ist we warm

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Roel

18 Februari 2009 | Niger, Niamey

18 februari 2009
First day at the office
Het is nu 10:40, mijn eerste nacht in Niger achter de rug. Ik heb prima geslapen.

Gisteren rond 16.45 geland in Niamey (hoofdstad van Niger). Wanneer ik naar buiten keek door het raam had ik het gevoel dat we midden in de woestijn waren geland. Het uizicht was beperkt door een mist van zand en stof. Het is de tijd van het jaar dat de wind uit de woestijn veel zand en stof meeneemt. In Nederland heb je het wel eens dat er na een regenbui wat zand op de auto ligt, nou hier zit het stof en zand overal. De tempratuur valt nog mee, in Ghana had was het veel zweten maar dat heb ik hier nog niet veel gedaan. De zon kan hier niet echt doorbreken door dat er een grote wolk stof/zand in de lucht hangt.

In Niamey verblijf ik in een hostel. Heb een grote kamer met airco, koelkast, tweepersoonsbed, inloopkast en badkamer met douche en bad, echter is dit wel allemaal op z’n Afrikaans, maar ik ga hier niet over klagen!!

Het eten is tot nu toe goed, ’s ochtends eten we pain du stok en ’s avonds kan ik eten in een restaurant. Ook hier is het weer allemaal een beetje overdreven. Als ik zou willen dat ze het eten bij me brengen doen ze dat maar als ik wil gaan eten in het restaurant zou dit ook kunnen.

De communicatie met de mensen is nog wat lastig. Een aantal mensen van FCMN spreken goed Engels maar een aantal niet. Ik ga proberen zsm Frans te leren en daar helpen ze me allemaal mee hier!

Nog een goed bericht voor pa en ma thuis. Ik zal geen motor rijden hier. Ze vonden het niet veilig. Heb altijd een auto en chauffeur tot mijn beschikking, wat een luxe.

Ik ga nu proberen mijn eerste bericht te plaatsen op internet.

Groeten,
Roel

  • 18 Februari 2009 - 09:17

    Leunie:

    Hoi Roel, bericht gelezen, klinkt goed,succes,liefs mama

  • 18 Februari 2009 - 09:24

    Tant E Connie:

    Hoi Roel,
    Leuk, dat is al een snel een berichtje van jou. Succes,en sterkte en veel plezier met al je werkzaamheden.

    Gr. Connie

  • 18 Februari 2009 - 14:21

    Lenneke:

    Broertje!!! Ik ben benieuwd naar je verhalen; klinkt goed in ieder geval! Werk ze! Liefs, zussie.

  • 18 Februari 2009 - 16:53

    Johanneke:

    Hallo prins Roelant,
    Want zo voelde je ontvangst toch een beetje.
    Met dat frans komt het wel goed, gewoon een beetje op zijn Sams.Fijn dat je goed bent aangekomen. Je kamer kan er mee door lijkt mij, hang maar wat leuks op de muur.
    Je bent een kanjer, zet hem op.
    Liefs je zus

  • 18 Februari 2009 - 18:06

    Arie En Joke:

    Hoi Roel, leuk om al snel iets te lezen van jou. Ziet er goed uit, auto met chauffeur! Veel plezier in je werk.

    Arie en Joke

  • 18 Februari 2009 - 18:09

    Trudi:

    Bonjour,

    Dat is snel, leuk om alvast iets van je te lezen en te zien. We blijven het op de voet volgen!
    Groetjes van ons allemaal uit een koud eintjesant

  • 19 Februari 2009 - 02:03

    Janine Straver:

    Roel!

    Mooi dat je goed aangekomen bent! :) ik hou je verhalen in de gaten!
    heel veel plezier nog verder iig!

    liefs Janien

  • 19 Februari 2009 - 13:26

    Marit:

    Hey roel!

    Gelukkig is alles goed gegaan, wel top dat je het toch aardig voor mekaar hebt!!

    Veel succes daar, ik hou je berichten in de gaten :)

    XXX

  • 19 Februari 2009 - 13:47

    Johan En Wil:

    Hoi Roel,hebben gelezen dat alles goed gegaan is. Leuk om toch ook een beetje met je mee op reis te gaan, al is het hier dan kouder. heel veel succes en zet hem op.groetjes Johan en Wil.

  • 19 Februari 2009 - 17:25

    Mirjam:

    Ha die Roel,

    je mag echt gelijk aan de slag he! Leuk joh! En je kamer ziet er niet verkeerd uit.. beetje opleuken en dan ben je er zo thuis!!
    Veel plezier daar!

    Groetjes, Mirjam

    Enne...als je terug komt, spreek je gewoon frans met een afrikaans accent ;)

  • 20 Februari 2009 - 06:18

    Jolanda:

    Hoi Roel,
    Leuk hoor, wat van je te zien en te lezen!! We leven uit het 'Goese' met je mee, leuk om bij te blijven. Veel suc6 met alles, ben benieuwd hoe het zal gaan. We zien weer uit naar je volgende bericht! Groetjes van Jolanda [en de mannen]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Niger, Niamey

Mijn eerste reis

Internship Niger.

Recente Reisverslagen:

21 April 2009

Regen

30 Maart 2009

Foto's

28 Maart 2009

26 maart

20 Maart 2009

Verjaardag

15 Maart 2009

Eindelijk weer internet.
Roel

Internship Niger.

Actief sinds 20 Jan. 2009
Verslag gelezen: 534
Totaal aantal bezoekers 25602

Voorgaande reizen:

15 Februari 2009 - 28 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: